Caijing

When Hu Shuli was asked in 1998 to set up what has become China's premier business publication, she wrote on a piece of paper the salaries she intended to pay her reporters – three times that of journalists at the People's Daily. When one went to his first news conference and refused to accept a red packet full of cash, it became front-page news. No one could believe that a journalist would reject a gift of money.

Read →

Keep reading with a 7-day free trial

Subscribe to Asia Sentinel to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.