Good for Alibaba? SCMP Quashes Column on Xi-linked Tycoon

The steady erosion of the journalistic independence of the South China Morning Post, once the region’s most influential English-language daily, was demonstrated last week when the paper’s editors pulled an arti...

South China Morning Post Shows its New China Stripes

Alibaba’s Jack Ma has made an immediate impact on his new acquisition, the South China Morning Post. Concerns are rising that the newspaper, considered one of the most authoritative in Asia on China despite its...

Alibaba Buys HK’s SCMP to Counter ‘Western Bias’

Tycoon Robert Kuok’s strategic purchase of Hong Kong’s paper of record in 1993 from Rupert Murdoch, was hailed as a master-stroke of timely guangxi before the 1997 handover of the territory from the UK to China. Murdoch exited as he did not want the aggressi...
article placeholder

HK’s South China Morning Post Softens China Arrests

Hong Kong’s venerable South China Morning Post, long one of Asia’s most influential English-language news outlets, over the weekend illustrated the paper’s striking turn towards China under editor Wang Xiangw...
article placeholder

South China Morning Post Turns to the Mainland

Hong Kong’s 110-year-old flagship English language paper, the South China Morning Post, is suffering another round of self-inflicted crisis. Editorial staffers despair of its confused policy direction on local and China news coverage. Disenchanted journalists ...
article placeholder

China Leans on Hong Kong’s Press

Hong Kong has one of the world’s highest newspaper readership densities. Its freewheeling press has six free newspapers, five communist dailies, three general dailies, two financial papers, two religious journa...